vrijdag 11 januari 2013

Achterstallig #9 - Keverdoosje

 
 
 
Voor de verjaardag van mijn man maakte ik dit keverdoosje met het patroon van Sandra's Scrapshop.
Helaas had ik wat moeite met het in elkaar zetten, en werd het één en ander een beetje schots en scheef, en pastte het doosje niet meer tussen de wielen. Die heb ik dus maar achterwege gelaten. Ook zijn er op de foto duidelijk lijmvlekken te zien, die in het echt gelukkig niet zo erg opvallen, het is tacky glue en dat zou je normaal toch niet echt moeten kunnen zien -zeggen ze-.
 
Dit is de originele kever.
Mijn man is nogal gek van kevers, T1 busjes en meer van dat spul, dus toen ik dit patroontje zag moest ik hem maken. Een paar straten verderop bij ons in het dorp staat een kever die oranje met zwart is met allemaal glitters in de lak, als de zon schijnt dat glittert hij je tegemoet, ons zoontje vind hem ook helemaal fantastisch... Snel op internet een foto gezocht en gevonden van de betreffende kever en aan het knutselen geslagen. De koplampen en wieldop/velgen zijn brads (volgens mij van Joy?), de achterlampen opnaaisteentjes, en het achternummerbord een soort van chique fotohoekjes die oorspronkelijk goudkleurig waren, maar met een gelpen zilverkleurig zijn gemaakt, evenals de "raamrubbers".
 
In het geniep als mijn man niet thuis was (hij is momenteel huisman, dus die momenten zijn erg zeldzaam) en als hij 's avonds al op bed lag heb ik de kever in elkaar geknutseld, dus de verrassing was groot toen hij hem kreeg op zijn verjaardag. Hij staat op veilige hoogte bovenop de kast, want de volgende generatie kon hem ook ernstig waarderen!
 
 
Groetjes Roelie

3 opmerkingen:

  1. waauw wat schitterend!
    Dat was vast nog wel een lastig werkje!
    Net echt!

    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeetje zeg.. wat een constructie! gaaf!

    groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk om jullie reacties te lezen, dus schroom niet om een berichtje achter te laten.
Bedankt voor jullie bezoekjes!