vrijdag 22 maart 2013

Haaknaalden mapje



Voor mijn collectie haaknaalden ( deels uit de kringloopwinkel, deels van schoonmoeder gekregen die ze niet meer kan gebruiken, en deels bij Zeeman gekocht - de grote exemplaren-) en aanverwanten heb ik dit mapje gehaakt. Ik vond het patroon op Ravelry, je moet er wel een account hebben (of aanmaken, is gratis). Het patroon heet: Easy Crochet Hook Case en is van Tiffany Roan.

Ik heb het patroon echter wel vergroot naar mijn eigen voorraad haaknaalen, in de breedte en in de hoogte, waarschijnlijk heb ik ook dunner garen gebruikt. Het omzetten van de steken uit het Engels en Amerikaans gaat me goed af, maar de benamingen van de gebruikte garens, dat is complete abracadabra voor mij... Ik gebruik gewoon wat ik heb en wat ik mooi vind.

Op deze manier kan ik de haaknaalden overzichtelijk op naaldgrootte opbergen, heb ik alles bij elkaar, en kan ik als ik ergens anders wil gaan haken, zo mijn spulletjes in 1 keer meenemen.

Natuurlijk zou ik ook nu weer heel erg graag jullie reacties willen lezen.


Groetjes Roelie
 

2 opmerkingen:

  1. O, dat is een heel vrolijk, maar vooral praktisch opbergmapje. Daar ga je vast heel veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat heb je mooi gemaakt!
    Erg handig lijkt mij!

    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk om jullie reacties te lezen, dus schroom niet om een berichtje achter te laten.
Bedankt voor jullie bezoekjes!